Logotipas

Kalvarijų g. 125, 23 korpusas, Vilnius Tel: +370 6 48 06 711

Ratų suvedimas

Profesionaliai atliekame ratų suvedimą.

Išsamiau

Mes dirbame

Pirm. - Penkt.: 9:00 - 18:00

Savaitgaliais: Nedirbame

Kontaktai

Mus rasite

Kalvarijų g. 125, 23 korpusas, Vilnius
Tel: +370 6 48 06 711
Tel: +370 6 55 99 216
El.Paštas:info@suvedimasvilniuje.lt

Ratų suvedimas, išvirtimas, geometrijos nustatymas

Anksčiau ar vėliau ratų suvedimą - išvirtimą būtina daryti kiekvienam automobiliui.

Tam gali būti įvairių priežasčių: važiuoklės elementų susidėvėjimas, neseniai atliktas vairo sistemos remontas, pakabos remontas, avarijos pasekmės, sezoninis padangų keitimas ir t.t. Ratų suvedimas - išvirtimas tai ratų nustatymo kampai, kurie turi įtakos automobilio judėjimo valdymui ir degalų sunaudojimui. Nuo tinkamai sureguliuoto ratų suvedimo - išvirtimo labai priklauso automobilio padangų naudojimo ilgaamžiškumas.

Suvedimas

Kampas tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos. Labai dažnai kalbama apie suminį dviejų ratų ant vienos ašies suvedimą. Kai kuriuose automobiliuose galima sureguliuoti tiek priekinių, tiek ir galinių ratų suvedimą. Suvedimas – tai atstumas tarp ratų užpakalinių briaunų, minus atstumas tarp priekinių briaunų. Būtent neteisingai sureguliuotas suvedimas yra pagrindinė (bet ne vienintelė) didesnio padangų susidėvėjimo priežastis.

Išvirtimas

Tai kampas tarp vertikalės ir automobilio rato sukimosi plokštumos, kuris laikomas neigiamu, jei ratai viršutine puse nukreipti į vidų arba teigiamu, jei - viršutine puse į išorę. Išvirtimas kinta keičiantis automobilio pasvirimui.

Visiems žinoma, kad bet koks įsikišimas į automobilio važiuoklę išderina nustatytus ratų suvedimo – išvirtimo kampus ir automobilio elgseną važiuojamojoje dalyje. Ratų suvedimo – išvirtimo parametrai priklauso ir nuo kitų veiksnių - padangų slėgis, padangų nusidėvėjimas, važiuoklės detalių laisvumai ir pan. Siekiant užtikrinti tinkamą automobilio stabilumą ir valdymą priekiniai ratai nustatomi tam tikru kampu kėbulo ir važiuoklės elementų atžvilgiu. Daugelio modelių priekinės pakabos konstrukcija įgalina reguliuoti: suvedimą, išvirtimą ir kasterį.
Automobilio traukimo į šalį nuo tiesiosios priežastys:
  • išsiderinęs ratų suvedimas – išvirtimas;
  • skirtingas oro slėgis padangose (skirtumas didesnis nei 0,5 atm.)
  • stabdžių ar rankinio stabdžio trinkelių stabdžio diskų užpleišėjimas;
  • netolygus padangų nusidėvėjimo laipsnis;
  • nevientisas padangos karkasas
  • sugedę pusašių šarnyrai (retai, bet taip atsitinka);